.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

maandag 16 april 2012

Blitse oorbellen

Eerst moet ik vertellen dat ik blij ben dat Ada haar mini give-away
na meer dan een week onderweg eindelijk op bestemming is gekomen.
Eerlijk gezegd dacht ik dat hij verloren was gegaan, maar eind goed al goed.

Dit zijn rode blitse oorbellen, die ik heb gehaakt voor onze dochter.
Ze vond ze supercool.


Niet moeilijk om te haken, amper vier toertjes en klaar!

In werkelijkheid hebben ze een diameter van ongeveer 5 cm.

Je dochter, jezelf of een vriendin zullen dit beslist leuk vinden
om dragen. Je past je kleur aan je outfit aan.

Haakwijze :

Toer 1 : haak een ketting van acht lossen en sluit met een halve vaste

Toer 2 : haak  3 lossen (eerste stokje) en haak 24 stokjes in de ronde

Toer 3 : haak 1 losse en haak een vaste in dezelfde steek, *haak 5 lossen
en laat een steek tussen en haak een vaste*, herhaal tot einde

Toer 4 : *haak in de eerste boog 4 stokjes, haak 4 lossen en een vaste in
dezelfde steek (picot), haak terug 4 stokjes in dezelfde boog, haak een
vaste in de volgende boog*, herhaal tot einde.

Hecht de draad af en naai hem in.

De oorbellen leg je nadien in een papje van stijfsel of je neemt een
spuitbus met spray en bij het strijken wordt het haakwerk steviger.
Om ze een mooie vorm te geven speld je ze best uit.

Ik wens jullie allemaal nog een prettige week toe en tot de volgende keer,
groetjes,

Valerie.

6 opmerkingen:

  1. Die zijn grappig, wat zal dat lief staan aan de oren van je dochter.
    Ik ben begonnen met de mokkenwarmer, in mijn enthousiasme veel te groot gehaakt. haha
    ik haak er nu nog een vierkantje bij en dan maak ik er een pannenlap van.
    Fijne week groet Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grappige oorbellen! Leuk hoor!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk!!
    Was wel een leuk idee voor de swap van de Nederlands swappers geweest!!
    En dan in oranje of rood/wit/blauw.
    Oooh, ik zie het voor me......
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, oorbellen haken, jij verzint ook van alles!! Helemaal hip dus!
    Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig wat een leuke oorbellen!

    Lieve groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...